Meteen na de huldiging van de winnende profrenners op het Boretti na-Tourcriterium zal op het podium op de Grote Markt een pittige DJ-set starten. De Herentalse onderneming DECA wil zo als 'title-partner' voor een stevig feest zorgen op dag één van de tweedaagse Herentals Fietst-Feest.
"Zo'n party past perfect bij ons DNA", zegt zaakvoerder Patrik De Cat. "Het event verwijst ook naar de vroegere DECA party's op onze oude vestiging op de Toekomstlaan.
DECA-danst is de naam van het fonkelnieuw onderdeel van de zomerse tweedaagse Herentals Fietst-Feest.
Waar vroeger na de huldiging van de renners de Grote Markt snel leeg liep, wordt nu gerekend op een feestelijke afsluiter. Verpakkingsproducent DECA zorgt als naamsponsor alvast voor een affiche die doet likkebaarden.
Regi
"Ik ben er trots op dat we Regi, Christophe Lambrecht en DJ Bex en Pilisan achter de draaitafels staan", zegt Patrik De Cat. "Regi voorstellen is niet echt noodzakelijk. Kempenzoon Christophe Lambrecht is zeer bekend van Studio Brussel. Hij wordt onze 'resident DJ' voor de komende jaren.
Daarmee verwijzen we naar de tijd van de legendarische DECA-party's. Maar we zetten ons hiermee ook op de lijn van de organisatie, die bij elk onderdeel streeft naar een lokale link. In die context sluiten Dj Bex en Pilisan af. Dat zijn lokale DJ's die indertijd op menige DECA-party draaien. "
Naamsbekendheid
Voor DECA is DECA-Danst een manier om de merknaam sterker te verankeren. "We bestaan dit jaar 40 jaar", vertelt Patrik De Cat. "Dat verdient al iets extra. Maar we zien dat we als productiebedrijf moeten knokken om medewerkers aan te trekken.
De naamsbekendheid en het imago van een bedrijf zijn in die competitie belangrijk. Dit evenement kan ons daarbij helpen. Bovendien waren al partner van Herentals Fietst-Feest. We hebben die samenwerking als zeer prettig ervaren en wensten die voor de komende jaren te versterken."
Meerwaarde
Voor Herentals Fietst-Feest was het voorstel van DECA meer dan welkom. "Wij zagen al langer dat er potentieel was op donderdagavond", vertelt voorzitter Charles Van de Wouwer. "Maar we vonden niet meteen de juiste formule. Met een stabiele partner wordt daar plots een antwoord op gegeven.
Voor ons is dit een kans op extra sfeer en amusement voor de bezoekers. Maar ook een kans op extra inkomsten. Die hebben we broodnodig om ons event gratis te houden. Dat een Herentals bedrijf ons als lokaal event spontaan extra wil steunen, is een enorm deugddoende ervaring.
Vaak is het boksen voor steun en erkenning. Daarom is dit dan extra hartverwarmend. Zeker als je weet dat dit om een engagement tot en met de editie van 2020 gaat."
Brede doelgroep
De doelgroep van het event is heel breed. "We zien wel welk publiek er op af komt", lacht Patrik De Cat. "Ik ga er van uit dat bij de generatie die tot 20 jaar geleden vaak naar de DECA-party's kwam, veel nostalgie is naar de feestjes van toen. Maar ook wie die tijd niet meemaakte, zal zich kunnen amuseren. Het moet gewoon een groot, gezellig feestje worden." (pp)